« Tsukushi?/土筆? | トップページ | Tango & Chimaki, kashiwa-mochi/端午と粽、柏餅 »

2013年4月28日 (日)

‘Eat Japan!’ at Clos du Marquis French Pantry/イベント報告

'Eat Japan!' was the first free taster event at Clos du Marquis French Pantry.  Clos du Marquis French Pantry is a delicatessen and cookery school on-site owned by Germain Marquis. 

The event was an introduction of Japanese foods prepared by me, which are now available there, and my culinary services such as cooking lessons and catering. 

A customer walked into the venue and said, "The roots of your cooking is your mother."  She read my profile before coming to the event. After tasting my gyoza dumpling, another customer said how light it is, compared to the Chinese ones, and asked me how I make it differently. Many guests didn't know that dumplings can be not only fried but also steamed, deep-fried as well as for soup. Magic 10 (seasoning using fermented rice malt) was a surprise for most of them.  All impressed me, and I learned it again that experience is a great teacher!

'Eat Japan!'と題したClos du Marquis French Pantryでの試食会のイベントが終わりました。Clos du Marquisは、ひとつの敷地にレストラン、デリカテッセン、料理教室があるプチフランスです。私が作る日本食をデリカテッセンで販売することになり、その試食会でした。来月からは、日本料理のレッスンも始まります。 

「お母さまが料理のルーツなんでしょ」と、来る前にウェブサイトに掲載しているプロフィールを読んできてくれた方がいらっしゃいました。中国のものと違い、私の餃子は軽く、どうやって作っているのかと聞いてくる方もいらっしゃいました。また、多くのお客様にとって、塩麹は驚きだったようです。私にとってもすべてが新しく、経験して分かることを再認識しました。

P1130486

« Tsukushi?/土筆? | トップページ | Tango & Chimaki, kashiwa-mochi/端午と粽、柏餅 »

Japanese/日本料理」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く

(ウェブ上には掲載しません)

トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.f.cocolog-nifty.com/t/trackback/1444418/51405238

この記事へのトラックバック一覧です: ‘Eat Japan!’ at Clos du Marquis French Pantry/イベント報告:

« Tsukushi?/土筆? | トップページ | Tango & Chimaki, kashiwa-mochi/端午と粽、柏餅 »