« Salmone in salsa agra/サーモンのフリカッセ、レモンソース | トップページ | Borough Market/ボローマーケット »

2012年12月20日 (木)

Cooking lesson as a gift/お料理のレッスンという贈り物

There was a certain tendency among the enquiries received before Christmas.  That is, buying friends and partners a lesson for Christmas.  When I was running Project Roots in Tokyo, most of my students were non-Japanese, but I’ve nevered had such request.  It was a nice learning, and it’s a brilliant idea.

I had two students today.  A daughter bought my lesson for her mother’s birthday.  I proposed a festive menu for that occasion and another menu to meet their request (Japanese foods that we Japanese eat day to day).  They took the latter one, and one of the dishes they cooked was tofu steak.  Depending on what you prepare, certain amount of water should be taken out from tofu first of all.  It seems that’s the biggest learning from today’s lesson for them.

クリスマス前にいくつかあった問合せには、ひとつの傾向がありました。それは、「クリスマスプレゼントとして、パートナーや友だちに、日本料理のレッスンを贈りたい」というものです。すてき・・・。東京でレッスンを行っていたときも、大多数が外国人の生徒さんでしたが、こういうリクエストはありませんでした。

今日はお母様のお誕生日プレゼントとして、御嬢さんが申し込まれたレッスンでした。お誕生日というこもあったので、ちらし寿司などのハレのメニューも提案する一方、リクエスト(私たち日本人が食べる日本食を習いたい)に合った内容になりました。一品が豆腐ステーキだったのですが、水切りが如何に食感や味に影響するかがいちばんの収穫だったようです。

P1120658

« Salmone in salsa agra/サーモンのフリカッセ、レモンソース | トップページ | Borough Market/ボローマーケット »

Japanese/日本料理」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く

(ウェブ上には掲載しません)

トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.f.cocolog-nifty.com/t/trackback/1444418/48403160

この記事へのトラックバック一覧です: Cooking lesson as a gift/お料理のレッスンという贈り物:

« Salmone in salsa agra/サーモンのフリカッセ、レモンソース | トップページ | Borough Market/ボローマーケット »